5 januari 2007

Sant eller falskt

Jag brukar oftast inte skriva listor eller kedjebrev men Kulturbloggen har en rolig utmaning idag som jag vill sprida vidare. Den går ut på att skriva fem påståenden om sig själv, gärna med en kändis inblandad, och det är läsarnas uppgift att gissa vad som är sant och vad som är falskt. Ett av påståendena är inte sann. Jag kan tyvärr inte utlova några priser som Chadie gör, men äran i sig är väl inte fy skam. Här kommer mina fem:

1. Jag har trängts med Linda Lampenius på en toalett.
2. Jag har fikat med Orup.
3. Kungen har lånat en penna av mig på ett scoutmöte.
4. Jag har tillbringat en natt med en boliviansk tennisstjärna.
5. En chefsekonom på FN har lärt mig att baka piroger.

P.S. Glöm inte att berätta när du har skrivit din egen lista!

32 kommentarer:

  1. Hoppsan, ja den var svår. Men ok, jag kör på att fika med Orup var falsk.
    Fast, finns det bolivianska tennis-stjärnor? Kanske natten du tillbringade var med en argentisk stjärna istället. Men ändå: jag kör på Orup.
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  2. Hej! Å vad kul det här var ... är man helt solo en fredagskväll med två sjuka emliga tonåringar är ju det här en höjdare ;)
    Och jag gissar på att natten med den bolivianska tennis-stjärnan inte har hänt annat än i en dröm ;)

    SvaraRadera
  3. Hihi, om ni bara visste... ;)

    SvaraRadera
  4. Alltid lika svårt,,, Fast det MÅSTE ju inte vara kändistema. Bara Christina som skapade en kändis-trend. ;)
    Jag gissar iallafall på alternativet med Orup.

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att det var enklast att ta samma tema. Det var värst vad ni var eniga då... förutom Christina.

    SvaraRadera
  6. Haha, min tanke var också Orup, men jag kan ju inte vara som alla andra, så därför ändrar jag mig nu när jag ser kommentarerna och säger att det är kungahistorien som är falsk istället!

    SvaraRadera
  7. Jag håller med Vida Latina, det är kungahistorien som är falsk.

    SvaraRadera
  8. Orup är falsk – den var mycket plattare än de andra.

    Den som vill kan gissa vidare här:
    En djefla man
    Lotten

    SvaraRadera
  9. Jag tror att det är fyran som är falsk och ska lyda: Jag har tillbringat en natt med en boliviansk FOTBOLLSstjärna (eller kanske någon annan stjärna).

    Och jag fick också ihop en lista :-)

    SvaraRadera
  10. Hej

    Jag vill bara påminna om att det är ny omgång i Solidaritetsbloggen. Den här gången samlar vi in pengar till SOS Barnbyars arbete i Ukraina.

    http://delameddig.blogspot.com

    mvh / Marcus

    SvaraRadera
  11. "Kärringen mot strömmen" (Vida latina) och en som inte har någon egen vilja (Lena)... ;D

    En djefla man: Din verklighet är aldrig platt med andra ord. Det ska jag snart ta reda på när jag ska gissa hos dig. ;)

    Susanne: Menar du att bolivianer inte kan spela tennis? Jag vet inte.

    Tack för påminnelsen, Marcus! *slarvmajan skäms*

    SvaraRadera
  12. Lurigt! Det står mellan ettan och tvåan. Du kan ha trängts med Linda Rosing på toan, och Orup kan ha suttit vid ett annat bord.

    Jag kör på tvåan.

    Och jag har också egna lögner att stå för i min blogg! :)

    SvaraRadera
  13. Salt: Jag skulle gärna kika på dina lögner - själv har jag bara EN på min lista ;) - men länken funkar inte och jag vet inte vem du är. :)

    SvaraRadera
  14. Och jag tror att toalett-trängseln är falsk! ;-)

    SvaraRadera
  15. Eftersom du lämnat en ytterst kvalificerad gissning hos mig, vet jag inte om jag vågar mig på att försöka här men...

    Först tänkte jag kungen - för vad skulle han skriva egentligen, men det låter ändå inte påhittat.

    Fikan med Orup måste vara falsk.

    De andra sakerna önskar jag dig:

    Piroger är ju supergott, om man dessutom får prata ekonomi med en FN-ekonom kan det väl knappast bli bättre.

    Trängas är ju inte så kul, men med Linda Lampenius kan det väl tom vara trevligt.

    Natten med den bolivianske tennisstjärnan hoppas jag var riktigt trevlig ;-)

    SvaraRadera
  16. Jag kan ju varken bekräfta eller förneka - inte än - så försök inte att få mig till att avslöja något. ;D

    SvaraRadera
  17. Nej, du har nog gjort allt. Men en är lite fel. Du fikade inte med Orup, du röjde runt en hel kväll. Japp.

    SvaraRadera
  18. Fyran är fel, tror jag. Han kanske sa att han var en boliviansk tennisstjärna, men du visste nog bättre ...

    Gissa gärna hos mig med, jag har också med en latino :)

    SvaraRadera
  19. Orup leder stort, ser jag, och den bolivianska tennisstjärnan är en god tvåa. Ni får ge er till tåls ett tag till. Jag kommer att avslöja den bistra sanningen på söndagkväll och skåla för vinnaren/-na med ett stort glas batido de mora (milkshake på björnbär).

    No, it´s not a sign...

    SvaraRadera
  20. Jag håller med Susanne, han sysslade säkert med nån annan sport. Självklart har jag antagit utmaningen!

    SvaraRadera
  21. Jaadu, det var svårt. Jag chansar väl på att du inte har fikat med Orup.

    SvaraRadera
  22. Bolivianer och tennis, njae, jag vet bara att fotboll är en större sport än tennis och därför är sannolikheten större att du tillbringat natten med en fotbollsstjärna än med en tennisstjärna. :-)

    SvaraRadera
  23. Oj så svårt! Men jag gissar på att fikastunden med Orup är falsk!

    SvaraRadera
  24. Jag tror inte att du har fikat med Orup! Om du vill gissa på min lista med så skynda dig, för ikväll avslöjar jag vilket svar som var falskt:-)

    SvaraRadera
  25. jag gissar på den bolivianska tennistjärnan

    SvaraRadera
  26. Jag gissar pâ Orup, det verkar inte riktigt vara din stil... men jag vill gärna höra mer om natten med det bolivianska tennisstjärnan! *spetsar öronen*

    SvaraRadera
  27. Hmm... jag gissar också på Orup!

    SvaraRadera
  28. Jag gissar på femman och säger att det varit du som lärt FN-ekonomen att baka piroger.

    I vilket fall så har jag nu en egen lista på min blogg.

    SvaraRadera
  29. Hey, jag tycker det är alla dessa orupare som inte har någon egen vilja. Det är Latina och jag mot världen!

    SvaraRadera
  30. Det ligger nåt i det, Lena, det förstod jag inte när ni svarade. Då var inte utslaget så tydligt än. ;D Grattis!

    SvaraRadera
  31. SANNINGEN ÄR AVSLÖJAD.
    Du kan läsa det rätta svaret här.

    SvaraRadera