10 februari 2007

Blogger får en chans till

Jag har länge funderat på att byta bloggverktyg. Har tittat både på blogg.se och blogspirit.com idag men känner mig inte "hemma" i någon av dem. Är rätt trött på Blogger på många sätt, trots att den nya versionen är mycket bättre än den tidigare. Det som gör mig mest irriterad är att mina länkningar inte funkar som de ska. T.ex. under de senaste veckorna har jag länkat till 10-15 andra bloggar men det syns inte på Bloggportalen. När andra bloggar länkar till mig, blir det nåt vajsing också. När Språkmakargatan skickade iväg diktutmaningen till mig (och jag vidare till andra bloggpoeter) länkas alla de andra till Liza utom jag. Kan inte förstå varför. Eller är det så att alla länkningar inte syns på Bloggportalen. Mina senaste inlägg syns inte där överhuvudtaget under vissa perioder. Non capisco, förstår ingenting! En annan grej är att jag har tappat bort min direktredigeringsknapp. Den är ikryssad, men det hjälper inte. Oj, vad gnälligt det blev nu. Gillar de här färgerna på nya layouten. Kul med lite omväxling. Hoppar till varje gång jag ser bloggen eftersom jag är så van vid att se blå himmel och ett fyrtorn. Det är första gången jag byter mall sedan jag började blogga för snart 2 år sedan.

13 kommentarer:

  1. Själv undrar jag förtvivlat varför man inte längre kan välja olika storlekar på bokstäverna i texten.
    Det var en grej jag gillade i den gamla versionen.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte?! Det är ju samma rullgardinsmeny med huge, large osv. som i förra versionen. Det är lite kinkigt, men det brukar fungera när man har fibblat fram och tillbaks med de olika varianterna. Ett irritationsmoment helt klart iaf! :)

    SvaraRadera
  3. Inte verkar alla länkar till/från mig fungera heller.. Det är kanske Bloggportalen det är fel på?

    SvaraRadera
  4. Antingen fungerar inte Atom-feeden från Blogger (i mitt fall) eller så är det fel på Bloggportalen eller så kommer bara vissa länkningar upp. Hur de väljs ut... keine Ahnung! Det är ett mysterium.

    SvaraRadera
  5. Hej Jag börjad med en blogg på Blogspot.Mest för att min nya kameramobil i början automatiskt länkad dit.Jag har två bloggar på AF.Deckare har Du ju redan hittat.Den bloggen som jag har på blogspot finns kvar men vilande.Den finns med i bloggportalen men jag ahr inte fått till det så att det blir nån statistik.Vald som favoriter etc kommer med.Jag tyckte att det för ofta var segt och svårt att komma in på blogspot.Därför AF.Jag passade på att lägga till Dig bland Favoriter på Blpggportalen när jag var inne och det tycks funka./Gunnar
    http://blogg.aftonbladet.se/5859

    SvaraRadera
  6. Hihi, jag hoppade till när jag kom in hit och det sâg sâ "ordentligt ut".
    Jag tror ocksâ att det är bloggportalens problem. Vissa blogger-länkar syns, andra inte.

    SvaraRadera
  7. Jag har hittat hit igen, och ser att bloggen har gjorts om. Synd att det strular - hoppas att snart ordnar till sig.

    SvaraRadera
  8. Gunnar: Jag funderade på Aftonbladets bloggverktyg också. La snabbt upp en testversion, men den ligger vilande nu. Om jag tröttnar helt kan det vara ett alternativ. Det tråkiga är förstås att jag har bloggat så länge just här på Pumans dotter, att jag har hela mitt bloggliv här... har hunnit göra mig hemmastadd. Här har jag mina rötter och min historia.

    Mobilblogga känns främmande för mig, men det kanske kommer...

    Vad roligt att bli Favorit, you made my day, tack för det! Nu känns Blogger-problemen genast mindre tunga att bära på. ;)

    Anna: Ja, det blir en helt annan känsla, ordentligare som du säger, kanske lite kantigare. Nu svävar jag inte bland molnen längre, hehe. Nej, men jag är ganska ordentlig av mig så det här blir bra. Jag får flumma runt i texten och bilderna istället.

    På tal om bilder förresten, vilka härliga tvättlinor du hade på din blogg! =) Det värsta är att jag får sådan resfeber av dem.

    Lox!!! Är du tillbaka nu? Vad roligt i sånt fall! Ska genast kila in till dig och kolla. :)

    SvaraRadera
  9. Byt INTE till en kvällstidningsblogg. Jag har fattat antipati till dem i klump, naturligtvis jättekonstigt, men ändå. Kommenterar aldrig en kv.t.blogg, läser nästan ingen heller annat än av "misstag". Tycker dessa Anna Nicole-publikationer kan klara sin omsättning helt utan mitt bistånd.
    Morr.

    SvaraRadera
  10. Hittar lik förbenat inte "storleksknappen" för texten. Är väl dum i huvudet.

    SvaraRadera
  11. Nej, det tror jag inte alls - att du är dum menar jag. När du skriver ett inlägg står det i verktygsfältet längst till vänster "Font" (där du väljer teckensnitt) och till höger om den "Normal size". Klickar du på den lilla neråt-pilen i rullgardinen på Normal size, får du fram de andra alternativen. Du markerar texten först och väljer storlek sedan. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Jasâ, du fick lust att resa? Det var meningen att du skulle fâ lust att tvätta :-D

    SvaraRadera
  13. Det är lätt för dig att säga som sitter där i sommarvärmen. Häng ut lakan i -10 så får du se. ;)

    SvaraRadera