25 februari 2007

Semlor - hur vill du ha din?

Som man frågar får man svar har jag lärt mig nu om jag inte visste det innan. De allra flesta som svarade på min semmelundersökning har röstat på som den är eller med mandelmassa. Skulle tro att största delen av dem som röstade på som den är menade med grädde och mandelmassa och florsocker på. Hur som helst, det var totalt 96 röster och de fördelades enligt följande:

Som den är 27
Med kall mjölk 1
Med varm mjölk 18
Med mandelmassa 42
Utan mandelmassa 6
Annat 2

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag röstade på "som den är", men jag menade med mandelsmassa, grädde och hela alltet. Det är ju det som ÄR en semla - allt annat är fusk. ;)

    SvaraRadera
  2. Fusk vet jag inte, men så vill jag helst ha min. ;)

    Susanne, din platsar helt klart under "Annat". Själv har jag lite svårt för blandningen. Blöt bulle har aldrig varit min grej. Kanel har jag aldrig hört talas om heller i samma mening... men däremot saffrans- och chokladsemlor. Det tycker inte jag är semlor utan någonting helt annat.

    SvaraRadera