6 mars 2007

Google och andra sökmotorer

Den som söker han finner är en gammal sanning, men den verkar något förlegad och inte så sann längre - i alla fall när det gäller internet. Det är roligt att se vilka sökord folk har använt när de hamnar här på Pumans dotter. Det brukar vara mycket Mexiko, Ecuador och Bolivia (t.ex. barnarbete) eller Latinamerika överhuvudtaget, tequila och spanska. Just nu är det många som söker dikter och vill veta hur man bokstaverar. Här nedan har jag skrivit och kommenterat några av de ovanligare sökorden.

alla länder som börjar på y
- Yemen och några till...
kissar i toakön
- hur har du lyckats hitta min blogg med de sökorden?!
vilket land producerar mest kaffe i världen
- Brasilien
stark dryck
- tequila-sökningar är vanliga och NEJ, ingen larv i tequilaflaskan
foto på jordskred
- har jag inga på min blogg
hög ljudnivå på bio
- har jag inte haft några problem med
varför lärde sig Henning Mankell portugisiska
- kan det vara för att han bor i ett land där man talar språket?
protestlista delfiner
- vad protesterar delfiner mot?
vad betyder petturi på finska
- svikare, svindlare
hur långt är det från sverige till jamaica
- från Stockholm till Kingston ca. 850 mil
mayakulturen i kongo
- ursäkta mig?
traditionell mat Centralamerika
- ris och bönör och tortillas och bönor och tortillas och ris
djävulsmasker
- fråga Lordi
kyssas
- visst, men inte här
VW bubbla
- vanlig taxibil i Mexiko
vad betyder el patio
- innergård
jag tror är intressant om du skriva till mig i andra språk traducir en español
- nej, jag orkar inte översätta det till spanska - använd Babelfish

4 kommentarer:

  1. Haha - mayakulturen i Kongo var en höjdare. Till min blogg har man kommit med en frÂga om glassbilens melodi ;-)

    SvaraRadera
  2. Glassbilen?! Ja, det var ju orginellt... eller har du bloggat om deras trudelutt nån gång?

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Fast VW bubblan passar rätt så bra! Och nej! Översätt inte din blogg! Un abrazo, Xilonen :-)

    SvaraRadera
  4. Xilonen: Ja, bubblan var inte så konstig egentligen... fast jag är totalt ointresserad av bilar så jag blev lite snopen. ¡Que tengas un buen fin de semana!

    SvaraRadera