19 mars 2007

Kulturbloggens Blogg-Oscar

RS på Kulturbloggen har utlyst en Blogg-Oscar-tävling, jag citerar:
Tävlingen går ut på att du ska nominera minst tre inlägg som du ska kategorisera i någon kategori du tycker är lämplig. Det kan vara kategorin kultur, film, böcker, sport, nyheter, politik eller mat eller katter eller bilder eller foto eller IT-koll eller arbetsliv eller nöje eller konserter eller skivor eller personligt eller barn eller, ja det är bara din egen fantasi som sätter gränser där.
Nu borde jag förstås passa på att nominera mig själv men det vore lite väl övermodigt... jag känner mig inte riktigt worthy i det här sällskapet. Dessutom att hålla en guldskimrande naken karl runt vaderna och snyfta fram ett översvallande tack till mamma och pappa och Gud och femton andra som ingen bryr sig om... det är inte riktigt min grej så jag nöjer mig med att fiska fram några pärlor från blogghavet som jag har seglat planlöst runt på ...

And the nominees aaarre:

Till bästa inlägg i kategorin Politik och samhälle nominerar jag Vida latinas serie om Plan Colombia med följande motivering: Kort och informativt om ett aktuellt tema.

Plan Colombia. Del 1 - Kriget mot kokan

Till bästa inlägg i kategorin Lysande bloggidéer vill jag nominera Solidaritetsbloggen och inlägget om insamling till Naturskydds- föreningens kampanj för arbete med klimatfrågor. Alla inlägg hos Farsan Baloo kvalificerar sig till en Blogg-Oscar, men jag väljer att lyfta fram det senaste. Idén är enkel & genial och jag kan stolt berätta att vi tillsammans har fått ihop över 30 000 kr hittills.

Till bästa inlägg i kategorin Bloggutmaningar (svar på Sant eller falskt?) nominerar jag inlägget om Horace och jagAnnelies andra blogg. Motiveringen lyder så här: Här har vi en slumrande författartalang som vill kittla läsarens fantasi med sina små berättelser och överrumpla henne med en dråplig slutkläm. Det lyckas Annelie med och överraskningen är total.

Till bästa inlägg i kategorin Utlandssvenskar nominerar jag Anna Malagas EFIT - En söndag i mars. Det är alltid lika spännande att kika in genom nyckelhålet och ta del av Annas vardag i Andalucien. Intressant, roligt och lärorikt!

Till bästa inlägg i kategorin Bästa resetips nominerar jag Thérèse inlägg om Madrid. Det är fullspäckat med fakta och bra tips om vad man bör se och göra där. Det finns väl ingen som efter att ha läst detta kan motstå tanken på att boka första bästa flyg till den spanska huvudstaden.

Det finns så många intressanta, roliga, vackra, spännande, fina, träffsäkra och mycket läsvärda inlägg jag skulle kunna nominera, men eftersom tidsfristen går ut snart får jag nöja mig med ett Hedersomnämnande till er alla.

6 kommentarer:

  1. Oj vad smickrande att vara med. Känner mig smått rörd. Tusen tack . Madrid-inlägget var kul att skriva. Eftersom jag ganska ofta saknar Madrid har jag tänkt skriva fler likande inlägg och nu känner jag mig ännu mer motiverad.

    SvaraRadera
  2. Ah, vad gulligt av dig. Kul att kunna roa med min vanliga vardag
    ;-)
    Nu sâg jag att fristen gick ut idag, fâ se om jag hinner.

    SvaraRadera
  3. Thérèse: Det är du väl värd! För min del kan det aldrig bli för många Madrid-inlägg! ;)

    Anna: Ne men... jag skulle ju skriva: "det är nästan så att jag vill byta liv med henne ett tag" men det glömde jag bort. ;D Hade inte så mycket tid till att fundera ut bra motiveringar.

    SvaraRadera
  4. Oj då, jag tackar så ödmjukt. Vad snällt du skriver :)

    SvaraRadera
  5. Ojoj, tack sa väldigt mycket! Det var smickrande och kul!

    SvaraRadera
  6. ¡A sus órdenes! :)

    SvaraRadera