6 april 2007

Julio och jag

Tro´t eller ej, men jag har "stått bland kvinnor med fuktig blick och torkat tårarna - på en Julio Iglesias-konsert"! Fast det är inte riktigt hela sanningen. Det här är ett av mina knäppa infall (kul med spontanitet och galna upptåg) som blev mer lyckad än vad jag hade tänkt mig från början. Ju mer Julio stönade och ålade sig på scenen desto mer skrattade jag. När han avfyrade sitt mest bländande leende höll jag på att kikna. Magmusklerna fick jobba hårt och jag hade ordentlig träningsvärk efteråt. Det kanske han hade också... vad vet jag. Det var inte många smulor kvar av mascaran i ansiktet när jag gick ut från Globen, ledd av en lika utmattad kompis. Kvinnorna omkring oss på parketten var nog lika glada över att vi var där med tanke på alla kyliga blickar vi fick.

P.S. Anna, kan du inte skriva lite om fenomenet Julio i Spanien?

10 kommentarer:

  1. Det finns något positivt med allt! :-)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Visst, ab, det är rätt inställning!
    Tack detsamma! :D

    SvaraRadera
  3. Så en gång en film med Julio. Han var fotbollsstjärna och skulle göra en dödssjuk pojke lycklig genom att dyka upp vid sjukhussängen. Utgår från att det blev lyckligt slut, men filmen var usel, jag somnade och vet alltså inte hur det gick...
    Julio är definitivt förbi sitt bäst-före-datum.

    SvaraRadera
  4. Haha och jag som inte trodde på det här. Nåja det verkar ju ha varit en kul grej iallfall. Önskar nästan att jag hade fått vara med när jag läser vad du skriver

    SvaraRadera
  5. Njae, fenomenet Julio är nog större utanför Spanien. Jag skriver lite om det...

    SvaraRadera
  6. Thérèse: Det är inte ofta jag skrattar så mycket som jag gjorde då!

    Anna: Det är säkert sant. När jag tänker efter hör man ofta smäktande ballader i t.ex. Mexiko... Själv lyssnar jag på Santana idag. :)

    SvaraRadera
  7. Haha, det där lät roligt! Jag anade väl i alla fall rätt när jag inte trodde att du "stått med fuktig blick" därför att du var otroligt förtjust i Julio. Alltid något. ;)

    SvaraRadera
  8. "otroligt förtjust i Julio"
    Hemska tanke, ta bort det från mig! ;D

    SvaraRadera
  9. Santana är betydligt bättre! Luis Miguel är ju annas en av Julio efterträdare, kanske?

    SvaraRadera
  10. Visst är det! Jag blir nästan lyrisk när jag hör María María, Oye como va eller Corazón espinado. :)

    Luis Miguel är ett kvalificerat tips eller Alejandro Fernández. Det finns många fler...

    SvaraRadera