24 april 2007

El costo de la vida - Juan Luis Guerra

Karibisk musik med budskap!

9 kommentarer:

  1. Oj, lyssnade och for sen runt här hemma för att leta efter cd-n jag trodde jag hade, där den här låten ingår. Hittar den inte så den måste vara kvar i Italien.

    Dansen har gått till de här tonerna många gånger. Annorlunda att se som en video.

    SvaraRadera
  2. Ah!Trottnar aldrig pa den har laten.

    SvaraRadera
  3. Susanne: Jag köpte en cd med Guerra och 440 för ett antal år sedan och behöver nog damma av den. ;) Den här videon hittade jag av en slump. Det här temat passar bra till min blogg.

    Nadia: Håller med dig! Guerras smöriga ballader klarar jag mig utan men den här och "Ojalá que llueva café" är gamla favoriter.

    SvaraRadera
  4. ¿Bailas?
    Den här var verkligen jättepopulär pâ dansgolven här i början av 90-talet.

    SvaraRadera
  5. En helt fantatisk video med nog så stt viktigt buskap! Frågan är hur alla hittar det? Att länka till musiken är sin sak, men större makter blockerar....

    SvaraRadera
  6. Well, it's certainly isn't like our boring BBC News! If we had a newscaster like that.... hmmm... I'd be there... every hour. :-))

    Love from the UK.

    SvaraRadera
  7. Anna: Jag älskar musik, men baile är inte riktigt min grej. När du säger början på 90-talet så var jag tvungen att kolla från vilket år den här låten är. Den visade sig vara från 1985. Trodde den var mycket äldre. Med de där rytmerna får jag den känslan... :)

    Mimo: Jag tyckte också videon var bra. Någon har tänkt till ordentligt.

    Sipri: Haha, I thought of "our own Erkki Toivanen" (a famous Finnish columnist and news correspondent in London). He was always very serious, hardly smiled ever, but he was great, one of the best! He has been elected to an Ambassador for Fair trade after the retirement.

    SvaraRadera
  8. Aha, dâ tror jag att jag inte hade hört den förrän 1990, dâ jag kom hit till Spanien. Den var faktiskt otroligt populär i flera âr dâ.

    SvaraRadera
  9. Den är ju väldigt "trall- och dansvänlig" och håller än, framför allt texten! I rätt miljö är musiken också perfekt. ;)

    SvaraRadera