20 maj 2007

Vårtips till tjejer

BEACH 2007 PÅ TVÅ RÖDA!
Ta av dig kläderna. Ta på dig bikinin. Färdig.

BLI AV MED VIKTPROBLEM!
Sluta älta gamla synder på en gång.

SÅ FÅR DU HÖGRE LÖN!
Gå till chefen och kräv bättre betalt.

MINSKA DIN ARBETSBÖRDA!
Vägra göra mer än du orkar. Punkt.

FÖRVANDLA DIN MAN TILL DINA DRÖMMARS MAN!
Men hallå, det finns gränser för hur mycket man kan förbättra sitt liv. Det kommer inte att funka. Sluta försöka.

VÅRNYTT!

HÅR: Köp blekningsmedel på supermarket och ha det för kort stund i håret. Du får en trevlig vårgul färgnyans.

KLÄDER: Klipp av 20 cm på jeansen och voilà. Vårcapri!

INREDNING: Tvätta fönstren. Men om du inte orkar, gör inte det.

MAT: På våren är det härligt att köpa sparris! Sparrisknippen håller sig fräsch i kylskåpet i ett par veckor. Sedan kan du slänga den i komposten.

SMINK: I vår är det inne med klara färger. Precis som förra våren. Och våren dessförinnan. Den fem år gamla blåa ögonskuggan duger gott och väl.

Ha en härlig vår och försommar som ditt nya jag!

10 kommentarer:

  1. Hah, klockrent! :D

    SvaraRadera
  2. HAHA, bra där!!

    Synd bara med drömmannen...

    SvaraRadera
  3. Haha, underbart! :D Tog mig friheten att länka till det här inlägget, för det var verkligen mitt i prick.

    SvaraRadera
  4. Hahaha - du kan ju starta tidning!
    Jag hâller med dig, varför krângla till det? Fast jag fick lite dâligt samvete när jag läste det där med sparrisen...

    SvaraRadera
  5. hehe, skön inställning till beach 2007 - precis så som det ska vara!

    SvaraRadera
  6. Haydee: Förstod att jag inte är ensam om att känna igen mig. :)

    Johanna: Ledsen, om jag drog ner dig från sjunde himlen, men det är den krassa verkligheten. ;D

    Elisabeth: Länka på bara. Ett gott skratt förlänger livet. :)

    Anna: Och vad ska den heta då? HOPPLÖSA FALL, eller? *asg* Du skulle bara veta hur många "sparrisar" jag har slängt!

    Vargakvinnan: En försöker så gott en kan. ;)

    SvaraRadera
  7. Tack Christel! Jag blir lite trött på "damtidningssnack" ibland. :)

    SvaraRadera
  8. Ha,ha!
    Det var finurliga tips du delade med dig av och jag ska genast anamma dem allihopa.

    Så enkelt livet kan vara =)

    SvaraRadera
  9. Smultronkiwi: Ja, varför skulle man krångla till det? ;)

    SvaraRadera