4 juni 2007

Kokosmjölk på gång


4 kommentarer:

  1. Quinoa tillhör mina favoriter! Supergott. Kanske hans skörd jag äter? ;P

    SvaraRadera
  2. I sån´t fall måste det vara världens största quinoafrö! ;D Jag antar att du menar kokos. Jag gillar båda också, men det blir inte så ofta av att laga mat med quinoa. Närr jag var på Babajan och ätit deras mezze blev jag ju klart inspirerad och ska testa en quinoatabbouleh. I Bolivia gör de goda soppor med quinoa.

    Vad jag vet, äter man inte quinoa på Kuba, men det ska jag ta och kolla upp. Har faktiskt ingen aning.

    Mannen i bild som kommer från Baracoa odlar kokos, citrusfrukt, kakao, kaffe och bananer.

    SvaraRadera
  3. Nadia, han var lite macho, men supertrevlig och han lagade god mat! Grillat och congrí (ris och bönor med achiote) serverade i bamburör på en flodbank. Inte så dumt!

    SvaraRadera