7 juli 2007

Magiska under

Först när jag publicerade mitt första inlägg för dagen och inte fick till rubriken, jeevla Blogger, (det har fixat sig nu) slog det mig att det är det magiska datumet idag: 2007-07-07. Tur för en del, otur för andra... som historian om den kinesiska bonden, som en del av er kanske kommer ihåg. Annars finns den att läsa här! Många sjuor är det! Men jag kommer inte upp i 70000 besökare förrän imorgon. Snart får vi veta vilka de sju nya underverken är. Man kan till och registrera sig för att få resultatet live. Själv har jag röstat på

• Alhambra, Spanien
• Kinesiska muren, Kina
• Taj Mahal, Indien
• Petra, Jordanien
• Påsköstatyerna, Chile
• Machu Picchu, Peru
• Chichén Itzá, Mexiko

Av dem har jag besökt Alhambra, Machu Picchu och Chichén Itzá. Både Petra och Taj Mahal är på drömlistan. På tal om magi, tur och otur... ok, det återstår att se, men jag har precis fått veta att jag har ett nytt spännande jobb att se framemot i höst. Just nu är jag bara så lycklig! Nu tar jag helg. Sköt om er alla!

P.S. Missa inte Thérèse´fina inlägg om Uppsala!
Visst går det att turista på hemmaplan också.

10 kommentarer:

  1. Vi har m a o fyra gemensamma underverk, du och jag! Själv skäms jag lite för bristande geografisk spridning av mina röster. Ska bli kul att se slutresultatet hur som helst.

    SvaraRadera
  2. Bristande geografisk spridning? Haha, precis så tänkte jag också, men vaddå? De är ju de mest intressanta och mest värdiga vinnarna! Så det är så! ;D

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya jobbet och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hihi, fem gemensamma val har vi, eftersom jag fick stryka Giza-pyramiderna.

    Grattis till jobb!

    SvaraRadera
  5. Grattis till det nya jobbet!!

    SvaraRadera
  6. Haydee: Tack detsamma! Trodde jag kunde slita mig från bloggen...

    Susanne: Nu måste dina glasögon - om du har några - ha immat igen av allt regnande! ;D Jag röstade inte på Giza.

    P.S. Vilken fin bild på Ale stenar på din blogg!

    Christel: Tack! Jag svävar på små moln... :)

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya jobbet! Hoppas det blir en spännande höst men många nya utmaningar för den lilla Puman att sätta tänderna i.

    SvaraRadera
  8. Grattis! Vad är det för jobb????? (Jag är diskret, som vanligt..)

    SvaraRadera
  9. Tack, Lena! Det tror jag säkert att det blir.

    Anna: Haha, ungefär lika diskret som jag när jag frågade om ditt nya jobb. ;) Det är ju valfritt att svara eller att låta bli.

    Det är samma typ av jobb som innan, jag är en "siffernissa" (lite förvånande kanske eftersom jag är så språkintresserad), men på en annan arbetsplats som har många fördelar mot den jag har just nu (arbetsbörda, -tid, lön, miljö osv.). Men inga långresor i sikte, iaf vad jag vet nu. Resa får jag göra på semestern.

    SvaraRadera
  10. Jodå, glasögonen sitter på näsan och visst är risken stor att de immar igen i den här genomblöta Skånesommaren, men nej, det var JAG som försökte rösta på Gizapyramiderna, men det valet gick inte att göra och därför valde jag i stället Machu Picchu.

    Så du jobbar med siffror och tal också. Kul!

    SvaraRadera