14 augusti 2007

Hon snodde min diskborste!

Det var höjden av fräckhet, tänkte jag, när jag stod där i ena änden av kassabandet, plockade med mina nyinköpta varor och upptäckte att min diskborste var borta. Jag hade ju betalt för den, det såg jag på kvittot, men den var bara borta! Alltså, kunden innan mig måste ha varit i ett stort behov av en billig diskborste och försåg sig när tillfälle gavs... det var många fula tankar som flög genom mitt huvud innan jag sansade mig. Det slog mig att det lika väl kunde ha varit jag som drog iväg med någon annans inköp. Ibland har man bara för mycket i huvudet på en gång, ligger minst ett steg före och planerar middagsmaten fast man fysiskt fortfarande befinner sig långt hemifrån. Det är många mer eller mindre viktiga tankar som pockar på ens uppmärksamhet samtidigt och då blir det som det blir. Men lite snopet var det.

12 kommentarer:

  1. Heh, då var det tydligen inte menat att du skulle diska idag. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kan dela ut gratis diskborstar till alla frivilliga som vill diska hos mig! ;D

    SvaraRadera
  3. Vi har diskborstar så att det räcker och blir över. Vill då ha en?

    SvaraRadera
  4. Lox: Det var snällt av dig att erbjuda, men det är väl bättre att inte ha ett så slipper man diska, eller? ;D

    En sak till förresten, jag förstår inte vad som har hänt på din blogg, men jag kan inte kommentera där längre. Har försökt flera gånger, men det funkar inte. :(

    SvaraRadera
  5. Jag kan också erbjuda en diskborste, i utbyte mot gratis diskhjälp. ;)

    SvaraRadera
  6. Nu var jag först så det är bara att ställa sig i kö... ;) Fast å andra sidan, vi bor ju en bit ifrån varandra så det kanske inte blir något problem. *asg*

    SvaraRadera
  7. En vanlig sådan där gulgrön svamp eller liknande går alldeles utmärkt att diska med. Jag menar om nu diskborsten saknas och du så fruktansvärt gärna vill diska. :-)

    SvaraRadera
  8. Jo, jag vet. Har testat det nån gång, men jag kanske inte behöver tips på alternativ nu när jag har kommit på den briljanta idén om att dela ut gratis diskborstar just för att slippa diska. ;)

    Vill bara säga att jag redan har förlåtit den stackare som kom hem med min diskborste och undrade var hon hade fått tag i den... Jag vet hur det känns! Själv lyckades jag gå förbi min egen port en gång när jag var på väg hem... helt nykter, men bara i andra tankar! Tittade snabbt omkring mig - ingen såg - och så in så fort som möjligt! *asg*

    SvaraRadera
  9. Ha ha, tänk om det är en vidskeplig person som råkat få med sig din diskborste hem? Då måste ju han/hon tro att det är ett tecken på att h@n måste ställa sig och diska hela dagen!

    SvaraRadera
  10. Hehe, "somliga straffar Gud med desamma", som det heter även för oss icketroende. Har lite svårt att tycka synd om henne - ja, det var en hon, fast det hade förstås varit lite roligare om det hade varit en han - kanske för att personen ifråga var så stressad möjligen men inte annars.

    SvaraRadera
  11. En fördel i Honduras är att man slipper diska, i alla fall nästan, då det är så billigt med "trabajadoras" som gör jobbet.

    Kvar blir bara att diska på kvällar och helger.

    SvaraRadera
  12. Diska på helgerna kanske är nyttigt då för att inse hur bra man har det! ;)

    SvaraRadera