10 oktober 2007

Ordlös onsdag




35 kommentarer:

  1. Är det din sommarstuga? Nära havet är det ju, och det kan inte vara sâ svârt att möblera...;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, för den utsikten kan jag offra mig och bo i en skokartong! ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild! Jag blir glad. Och längtande..

    SvaraRadera
  4. Airam: Du kan ju ta din bubbla och köra ner till stranden. Jag bjuder på fika. ;)

    SvaraRadera
  5. Vart ligger det förlovade landet tro ?? Vill också dit:)

    SvaraRadera
  6. Du är välkommen! Stugan ligger i Puerto Escondido, på den mexikanska Stilla havskusten. :)

    SvaraRadera
  7. Mmmm, vatten, hav, blått, vind, underbart.
    :)

    SvaraRadera
  8. Är det verkligen ett hus och inte en skokartong?! Verkligen ett ställe att filosofera lite i, om man nu kommer in...

    SvaraRadera
  9. Det ser lite hårt ut därute. Skulle nog hellre tälta på standen som väl finns i framkant?

    SvaraRadera
  10. Vackert. Efter snart 6 månader i Honduras har jag ännu inte fått fingrarna ur och åkt till Stilla havskusten. Å det jag såg av den från Chile var allt för kallt och inte lika vackert.

    SvaraRadera
  11. Åh vad härligt det ser ut. Man får lust att hoppa i.

    SvaraRadera
  12. Här kan man snacka sjötomt.

    SvaraRadera
  13. Är det din stuga, inga bråkiga grannar där inte...

    SvaraRadera
  14. Jag skulle nog känna mig lite ensam där...

    SvaraRadera
  15. Tänk att sitta där och titta ut över havet och lyssna på vågorna som slår upp mot stenarna...Jag längtar också.

    SvaraRadera
  16. Ja idag är det mulet och riktigt ruggigt väder så det skulle inte vara helt fel att plaska runt en stund i varma havet. Härligt ljus!

    SvaraRadera
  17. Åh Puerto Escondido en av mina mexikanska favoriter, där hyrde vi ett underbar litet hus med en fantastisk trädgård staxt utanför staden, tror det tog ca en halvtimme att promenera in till själva centrum. Otroligt mysigt och idylliskt och en underbar strand som man nästan fick klättra ner till. Enda negativa var grannens tuppar som väsnades mer eller mindre hela natten.

    SvaraRadera
  18. Oh vad härligt det ser ut. Viva el Mejico!

    SvaraRadera
  19. Ååååå, dit vill jag!!!! Vad underbart det ser ut! Bara jag och vågorna! Helt fantastiskt! Drömmer mig bort...

    SvaraRadera
  20. Ser härligt ut, men utsatt... Vad händer om det kommer en jättevåg?

    SvaraRadera
  21. Anonym: Mm, det är det. Vilken kontrast när man tittar ut genom fönstret.

    Maleé: Storlek 49. Om man trycker knäna mot hakan ordentligt får man in tårna också. ;D

    Guava: Jag tycker inte att det ser så hårt ut, förutom att det var otroligt varmt den dagen, men det var faktiskt röd flagga på stranden.

    Kent: Då är det på tiden att du åker till Stilla havskusten! Fast hos dig finns ju de där trevliga öarna på den karibiska sidan, Roatán och andra.

    Nicoline: Hoppa i? Javisst, men med risk för livet i så fall eftersom det var varning för sjögång.

    SvaraRadera
  22. Marianne: Ja, eller hur? Undrar vad de har för fastighetsskatt i Mexiko. =)

    Åsa: Önska kan man ju alltid... de enda bråkiga grannarna jag såg var ett par stora ödlor som solade sig, alldeles tysta.

    Krokofanten: Ödlorna kan säkert hålla dig sällskap. Eller den vita kossan som stod på andra sidan vägen. ;)

    Delavij: Jag skulle inte ha nånting emot att sitta där igen. :)

    Åsa: Och varmt var det, över 30 grader. Inte så dumt!

    SvaraRadera
  23. Thérèse: Jag gillade också PE! Det var skön stämning där, avslappnat och trevligt. Jag bodde också ungefär en halv timme från centrum.

    En tupp? Ja men försök att hitta ett ställe i Latinamerika där man inte blir väckt av tuppen mitt i natten! Ska vara Panama City eller nåt! ;D

    Sarah: Gillade också färgen på stugan. Lite åt laxrosa ser det ut som. Matchar himlen. ;)

    Boella: ¡Viva! :)

    Sorbi: Du följer väl med när jag ska till stugan nästa gång? ;)

    Lisa: Här tar vi dagen som den kommer. Skulle det hända nåt, tar vi det då... eller mañana. ;)

    SvaraRadera
  24. Klart jag ska med!!!! Bara hojta till!

    SvaraRadera
  25. Lovar och svär. Nej, vad konstigt det lät. Jag svär inte alls. Det ska bli kul. ;D

    SvaraRadera
  26. Min första tanke var ett snyggt utedass som gått på grund *ha-ha!*

    Vad får man allt ifrån?? Kanske hänger ihop med att jag såg på SOS sällskapsresan igår.

    SvaraRadera
  27. Det lilla huset på udden.
    Det ser inte så tsunami vänligt ut.
    :0)

    SvaraRadera
  28. Det ser härligt ut att vara alldeles vid havet!

    SvaraRadera
  29. Härligt! Fast jag skulle inte våga gå till stugan! :)

    SvaraRadera
  30. Mimo: Haha, och du ska kommentera min tuttfixering!

    Helena: Som du kanske ser så är stugan flyttbar... i god tid innan tsunamin kommer. ;)

    Nässelblom: Speciellt när solen gassar och alla måsten och förpliktelser lyser med sin frånvaro.

    Tolken: 5-stjärnigt!

    Haydee: Det är inte farligt alls, bara man ser till att inte snubbla på stenarna.

    SvaraRadera
  31. Man slipper störande tuppar iaf i den stugan. :-)

    SvaraRadera
  32. Haha, det gör man kanske... och ödlorna som sprang på stranden var inte så högljudda heller! :)

    SvaraRadera