14 september 2008

Underifrån

är temat på Fototriss den här gången. Den första bilden är tagen från en turistbåt under en av Köpenhamns många broar och i de andra två står jag under ett vattenfall (inte helt enkelt att se kanske, iaf på den i mitten) i södra Mexiko. Vattenfallet heter Misol-Ha och ligger i närheten av staden Palenque där det finns berömda maya-ruiner. På bilden längst ner kan man långt håll se några prickar. Det är människor. Misol-Ha är ca 35 meter högt. Här finns det en finare bild av vattenfallet som jag tog vid samma tillfälle.

24 kommentarer:

  1. Helt fantastiska bilder alla tre! Men bron i Köpenhamn blev ändå min favvis ;)
    kramis lilalili

    SvaraRadera
  2. Läckert! Vattenfallsbilderna känns häftiga, speciellt den sista. Jag tycker mig känna igen bilden du hänvisar till.
    Jo, festen blev lyckad trots en något misslyckad inledning. Jag funderar på att visa den på Utan ord imorgon. :)

    SvaraRadera
  3. LILALILI: Jag förstår, Köpenhamn är en mysig sta, men jag hade valt varmare bräddgrader. ;)

    DELLA: Det syns förstås inte på bilderna men det var blött och halt på stenarna vi gick på så man fick ta de bildvinklar som bjöds.

    Ja, du har rätt, bilden jag hänvisar till hade jag på Ordlös onsdag för rätt länge sedan.

    SvaraRadera
  4. Under vattenfall låter häftigt, det skulle jag vilja var med om nån gång.

    Den sista bilden är min favorit av de tre.

    SvaraRadera
  5. Sista bilden blir min favorit!
    /E-L

    SvaraRadera
  6. Vilket vacker vattenfall. Jag tittade på den andra bild på fallet och då förstod man ju precis. Läcker! /Anette

    SvaraRadera
  7. Pssst... Du har kommit på en hedrande delad förstaplats i min "gissa första julskyltningsdagen"-tävling. Grattis! :-D

    SvaraRadera
  8. Vad härliga äventyr du har varit med om!!!!!! Fina bilder, men bron blev min favorit!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Den första bilden är min favvis här - vilken häftig bro! :-)

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentarerna! Hoppas att ni inte har missat bilden på hur vattenfallet egentligen ser ut. Det förklarar en del precis som Anette skriver.

    NINA: Är det sant?!! Gracias, amiga! Haha, det trodde jag aldrig. Jag är rätt glad över att vi inte har någon julskyltning än. Ett kort skulle sitta finfint! Postiljonen i CR är inte känd för sin snabbhet och pålitlighet så det går jättebra med ett virtuellt vykort. Du kan skicka det till min e-postadress som finns här på bloggen. Det ser jag fram emot!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin figur ddedt var på gamla bron.
    Undrar just om inte min stora dotter besökte vattenfallen du visar.Hon och tre kompissar gjorde en 10 dagars tripp in i djungeln i den regionen.Det var ute i 4månaer i Mexico, Belieze och USA,men just den dryga veckan bland resterna efter Maya indianerna var resans höjdpunkt!

    SvaraRadera
  12. RAJSON: Jag skulle tro det. Det är många turister som hittar dit, både inhemska och utländska. Chiapas var min absoluta favorit på Mexikoresan och jag tillbringade också en del tid i djungeln. För den som är intresserad av att läsa mer om det kan jag rekommendera min dagbok här. Guatemala är också helt fantastiskt i den regionen.

    SvaraRadera
  13. Spännande bilder alla tre! Vattenfallet är min favorit tycker det ser svalkande och skönt ut...jag längtar efter vatten:-)
    Fin bild den fjärde också!
    Ska kolla in din dagbok vid tillfälle. Vi planerar att resa i syd- och mellanamerika innan vi flyttar härifrån i vår och vill gärna ha tips på resmål...det är ju ett stort område.
    Ha det bra! kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Drömmer mig bort i dina fotografier. Jättehärliga.

    SvaraRadera
  15. Det var bra tolkningar alla tre.
    Fina foton!

    SvaraRadera
  16. Jag gillar dina vattenfallsbilder. Hör riktigt hur vattnet rinner o har sig!!
    Tror jag går o ställer mig i duschen o låtsas jag är vid ditt vattenfall!!

    SvaraRadera
  17. Gud vad det ser härligt ut. Nu längtar jag tillbaka till Mexico

    SvaraRadera
  18. Verkligen vackra fotovyer du visar på Underifrån:-)Vattenfallet.... njuter:-)

    SvaraRadera
  19. Åh vad vackert , missade det när jag var i Palenque. Det betyder ju att jag kommer att vara tvungen att åka tillbaka. Passar ju bra eftersom jag då och då får ett starkt mexico-sug.

    SvaraRadera
  20. Jag som gillar vatten tycker att vattenfallsbilderna är fantastiska, speciellt den i mitten. ;)

    SvaraRadera
  21. Vilka fina bilder. Har lite svårt att välja men det får nog trots allt bli bron då den var så fin. :)

    SvaraRadera
  22. Bron i Köpenhamn har jag nog gått på några gånger tippar jag.

    SvaraRadera
  23. Tack så mycket för era snälla ord!

    Ninni: Jag har skrivit ganska mycket om mina favoriter här på bloggen. Du kan använda sökord eller etiketterna för att hitta olika inlägg. Om/när du har bestämt lite mer exakt hur långt du vill åka, när osv. hojta bara så hjälper jag gärna till om jag kan. :)

    Wickan: Du får höja temperaturen till runt 30 grader också för att det ska kännas mer äkta. ;)

    Petra: Jag längtar dit konstant... nästan iaf. ;)

    Teresita: Självklart måste du dit! Det ligger inte så långt ifrån Palenque, ca en timme med bil om jag inte minns fel.

    Jah Hollis: Önskar att jag kunde säga det samma men du har lite närmare dit.

    SvaraRadera