13 maj 2012

Skyltsöndag - förbjudet

18 kommentarer:

  1. Ojdå, jag blev först nekad att komma in här- p.g.a. motivet kanske?
    Men sen uppdaterade jag och kom till en sida jag inte alls kände igen - har du gjort om?

    Och så konstaterar jag att du faktiskt besökte en coffee shop - aja baja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det skulle man kunna tro... men sanningen är den att jag håller på att anpassa mallen så det var nog därför du fick kalla handen först. :) Min blogg har sett likadan ut alldeles för länge så jag behövde lite omväxling. Har dock sparat den gamla mallen ifall jag skulle ångra mig.

      Åh nej, absolut inte! Jag har inte besökt någon coffee shop. Plantan stod utanför dörren till en haschcafé jag passerade på Nieuwezijds Voorburgwal, en helt vanlig gata i centrala Amsterdam. Då åkte kameran fram förstås.

      Radera
  2. Ojdå! Vad sysslar du med nu då... Förnyelse? Oj, hoppas att det smittar. :)

    Hälsning från en mossig tant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, mossig... vem vill vara det?! Jag ska vifta med båda händerna åt ditt håll så kanske du får lite inspiration. Inte alls så farligt som det ser ut. ;)

      Radera
    2. Skulle bara tillägga att förnyelsen inte har ett dugg med haschplantan att göra. ;)

      Radera
  3. Undrar om den får vara ifred?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen inte eftersom de har skrivit en skylt. Det var en kille som kikade ut från cafét (dörren var öppen på vid gavel) för att se vad jag höll på med när jag skulle fota.

      Radera
  4. Intressant med förnyelse, vet inte ännu om jag gillar det eller ej, man måste väl vänja sig först kanske.

    Får dom verkligen ha haschplantor utanför sådär?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart det är en vanesak! Jag möblerade om igår och det känns ovant för mig med men jag gillar det. :)

      Jag är inte så insatt men det mesta är väl lagligt i Holland. ;) Inte alls långt härifrån ligger en polisstation...

      Radera
  5. Det var en kul ommöblering du har gjort! Och hitta gjorde jag! Det får väl vara i Amsterdam det kan finnas sådant här! Men cannabisen är en mycket vacker växt. Fåglarna brukar plantera lite hampafrön här och var i rabatterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att du hittade utan karta och kompass! ;) Huruvida ommöbleringen består vet jag inte ännu... eller jo, jag ska inte återgå till det gamla vanliga, så mycket vet jag men jag kanske väljer Magazine istället. Får se. Utseendet på växten är det väl inget större fel på... fast vacker vet jag inte om jag skulle kalla den. Ser ut som brännässlor i mina ögon. =)

      Radera
  6. Den där canabis plantan gillar jag. Ooooops, vad jag menar att det flesta caféer i Holland helt legalt låter folk röka hasch. Tänkte du på det? Doften - jag menar lukten - alltså.

    Vad gäller din nya layout så vill jag ge dig en eloge för - ja den tekniska bedriften. Hur f*n bär du dig åt!!!?

    Kan också säga att din sida inte funkar med vanlig IE och Google (det blir svart och ingenting händer). Man måste använda Google Chrome. Bara som info alltså

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det är väl inte olagligt i Sverige att säga att man gillar en bild. ;) Jodå, visst kände jag den lite sötaktiga lukten. Försöker hålla mig långt borta från alla möjliga rökverk men den gick inte att undvika helt.

      Det var ju konstigt det där med IE etc. för jag ser i min statistik att många surfar in med dem verktygen. Själv använder jag Firefox.

      Radera
    2. P.S. Jag läste på Blogger att man bör ha den senaste versionen av webbläsare för att det ska funka, t.ex. IE 8+.

      Radera
    3. Det förklarar saken. Ska genast se till att de uppdaterar på mitt jobb, jag menar det går ju inte att ha en svart skärm framför sig när man kommenterar på betald arbetstid. Å här hemma - nej, jag orkar bara inte. Google Chrome verkar ju funka något sådär...

      Radera
    4. Bloggar du på betald arbetstid? Lyckodig!

      Radera
  7. Jag fortsätter att halka runt här och blir mer och mer kär i upplägget. Det tog ju inte så lång tid att vänja sig eller hur ;)
    Vilken bloggXXXtyp är det (vet inte ens vad det kallas men typ wordpress, blogger etc). Klurar väl ut det när jag har kajkat runt ett tag till.
    Planta som planta föresten vi är ju inne på samma spår i Bildligt talat som inte blev. Min trädgårdsgen är inte mycket att skryta med. Den är mest lagd åt hängmattehållet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Det tog inte så lång stund. Jag har börjat nedlandningen... på Magazine.

      Vad skönt att jag slapp prestationsångest, såg en enorm plantage framför mig men nu har den minimerats till en mindre odling. ;) Hängmattan är helt klart underskattad.

      P.S. Det är en Blogger-blogg, absolut inte himmelriket om du frågar mig (ifall du funderar att byta) men varken bättre eller sämre än andra verktyg. Jag har iofs inte så mycket erfarenhet av andra, wp har jag testat ett tag när jag ruttnade på Blogger men kände mig inte hemma och kom tillbaka.

      Radera