22 augusti 2014

Ordlös lördag - vad händer?

11 kommentarer:

  1. Ja det kan man verkligen fråga sig. Konstigt nog tänker jag på Caesar alternativt någon scen i en grekisk filminspelning. Åsså sitter den kvinnliga huvudpersonen (?) och läser din eller min blogg på mobilen;-)

    SvaraRadera
  2. Vi vet ju att du reser en del :) Men att du också tidsreser - det är ju sensationellt! ;)

    SvaraRadera
  3. Medeltidsveckan kommer jag att tänka på men det är ju inte i Kroatien :)

    SvaraRadera
  4. Ang. din fråga, det har varit rätt kyligt senaste veckan här i norrbotten.. runt 12 grader på dagarna och mycket regn. Men idag är jag i Arjeplog och det är knallblå himmel, det gillar jag. Dock bara 14 grader varmt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så farligt kallt med andra ord. Jag trodde att det var "värre". Och blått på himlen är alltid underbart.

      Radera
  5. Ja du... Det finns så mycket som jag inte vet eller förstår, så detta ökar bara på den högen. :)

    SvaraRadera
  6. Ja det verkar inte riktigt vara i nutid, men om det är medeltid eller inte vågar jag mig inte på att gissa. FIn bild iallafall, som låter en att fundera vad som egentligen händer...

    SvaraRadera
  7. Mäh... det ser ju vem som helst att Nero och Caligula står och tjafsar om vem som är störst, bäst och vackrast men Agrippina kunde inte bry sig mindre. Hon sitter och facebookar för fullt... en inbjudan till nästa Saturnalia kanske. ;)

    Och mitt ärliga svar är: jag har ingen aning men det fanns en del tecken på romersk festival eller liknande på stan. Kanske spelar de i ett teaterstycke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och staden är Pula som var en viktig stad i antikens Rom.

      Radera
  8. En kul bild med stora kontraster i form av dåtid och nutid.

    SvaraRadera
  9. En bild med skön känsla i men hade aldrig gissat på Kroatien. Men även de har väl festivaler :) Ha en skön vecka!
    Och visst kommer det mer bilder från Sydamerika, lite i taget :)

    SvaraRadera