1 april 2007

Let´s dance-finalen var avgjord på förhand

Juryn mutades med skånsk sill. Nej, det här går bara inte. Jag kan inte komma på något roligt och trovärdigt aprilskämt så jag överlämnar det med varm hand till andra som är mer påhittiga. Framför allt ska man nog inte ge sig på saker som man inte vet någonting om. Visserligen har jag goda meriter när det gäller aprilskämt, eftersom jag en gång lyckats lura en person till den milda grad att hon inte har förlåtit mig än. Nej, vi är inte ovänner idag.

Dagens roligaste aprilskämt står Nyligen.se för. Missa den inte!
Skrattade åt DN´s skämt om nya semesterregler inom EU som den tyske kristdemokraten Inge Urlaub (semester på tyska) kritiserade.

Istället för aprilskämt kör jag ett varv till på ljugarbänken i stil med den här bloggutmaningen som går ut på att resonera sig fram, vilket påstående som är falskt. Alltså, är detta ljug eller är det ljug? *fniss*

1. Jag har stått bland kvinnor med fuktig blick och torkat tårarna - på en Julio Iglesias-konsert.

2. Jag har blivit botad med grumlig mörkgrön brygd av en medicinman.

3. Jag har kört bil i Bolivia, trots att jag inte har körkort.

4. Jag har blivit undersökt av en norsk tandläkare i fullmånens sken.

5. Jag har ätit middag hemma hos Elvis.


De rätta svaren finns här, här, här, och här.

21 kommentarer:

  1. What goes around comes around, brukar det heta - den där stafettpinnen har jag också haft!Se http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2007/01/fyra-sanningar-och-en-lgn.html.

    Och när du kör med Julio Iglesias amvänder jag mig av Christer Sjögren......... vad säger det om oss månntro? :-))

    SvaraRadera
  2. Sjögren och Iglesias, det var ett fint par det! *asg* Men vad säger det om oss? Att vi är bra på att ljuga... eller inte. ;)

    Jag hade "pinnen" när det begav sig så jag tänkte inte skicka den vidare, men om det nu är någon som mot förmodan inte har skrivit sin lista ännu så "Be my guest"!

    P.S. Klimakterihäxan: Du kanske tror vad som helst om mig... Jomenvisst, jag har varit med om ganska mycket, men inte riktigt allt detta.

    SvaraRadera
  3. Ok , jag försöker gissa lite. Jag hoppas inte det första är sant. Tror inte riktigt på det när det gälle min bild av dig men vem vet.

    Tvåan låter ju kul och jag vet att du har varit i Aazonas så varför inte. Blir ju lite nyfiken på vad medicinmannen botade?

    En bekant till mig körde utan körkort i Indien så det går säkert att köra utan körkort i Bolivia. Ja , det går ju rent teoretiskt i Sverige också men blir litejobbigt om man åker dit.Nu vet jag inte om du har körkort eller inte men visst det skulle väl också kunna vara sant.

    Undersökt av norsk tandläkare i månsken gav mig direkt lite snuskigssosiationer. Tänkte att det kunde ha varit en romatisk träff i fullmånen och sen en annan typ av undersökning. Men det var nog bara min fantasi om skenade i väg... Det kan väl vara sant.Jag kan tänka mig att du var i du besökte en anläkare akut på kvällen och det var fullmåne som sken in i rummet. Kanske i Norge eller en norsk tandläkare som jobbade i Sverige eller någon annanstans

    Middag hos Elvis. Jag har svårt att tänka mig att du skulle vara sån här som åker till Graceland och kollar in Elvis hem. Fast vad vet jag , jag känner dig bara från bloggen. Jag vet inte ens om man kanäta middag där , men det kanske är möjligt. Så tänkte jag att du kanske känner någon som heter eller kallas för Elvis och det är där du ätit middag. Eller kanske du känner någon som har ett husdjur som heter Elvis och ätit hos dom. I så fall tror jag det är sant men inte att du ätit på Graceland hos Elivs.

    SvaraRadera
  4. Hahaha, vad kul att läsa hur du tänker, Thérèse! Det var många vettiga resonemang som jag kan hålla med om (du kanske känner mig bättre än du tror), men jag förstår inte riktigt vad du kom fram till. ;)

    SvaraRadera
  5. DN:s aprilskämt var verkligen roligt! Jag kan tänka mig att många blev upprörda. ("Inge Urlaub" var också påhittigt!)

    Jag tror att den med Julio Iglesias är falsk. Alltså. Tvåan och trean låter troliga - du verkar vara en äventyrlig resemänniska. Därför är säkert fyran också sann. Angående Elvismiddagen är jag inne på lite samma tankar som Thérèse. Jag har t.ex. en kompis som har en ödla vid namn Elvis. Så jag har också ätit middag hos Elvis. ;) Slutsats: Ettan är falsk!

    SvaraRadera
  6. Elvis är en ödla?!!! Jag tror han vänder sig i graven just nu, HAHA!

    I och för sig, om Zorro är en hund så... ;)

    SvaraRadera
  7. Det kanske inte framgick så tydliget men det var Julio Iglesias grejen jag hade lite svårt att tro på.
    Ja Elvis också om vi pratar om the King och inte att du känner någon som heter eller kallas Elvis

    SvaraRadera
  8. Det där ser ut som en "halv-gardering". ;D

    SvaraRadera
  9. Jo men okey ska jag bara välja en så tror jag inte du blir tårögd av världens met kända smörsångare. Även om en massakvinnor världen runt blir det

    SvaraRadera
  10. Alltså... Skriver du att du varit på middag hos Elvis, så förutsätter jag dels att det är "The King" du menar, samt dessutom att han levde vid tidpunkten för middagen. Men det är faktiskt inte omöjligt att detta har hänt; du kan ju ha följt med i egenskap av barn till någon som var ditbjuden. Elvis dog 1977, och du är gissningsvis född i mitten på sextiotalet (du jobbade ju med Orup innan han slog igenom som artist. Sommarjobb, va?)`

    Jag vill tro på Elvishistorien.

    Dessutom så är det slugt att placera ljugalternativet som nummer ett på listan... och ja - jag tror du är en slug en...

    Jag tror att Iglesiasalternativet skall bort!

    SvaraRadera
  11. Jag skulle hemskt gärna kommentera era resonemang, men det går ju inte för då skulle jag bara avslöja mig.

    Men att jag skulle vara en slug en... hhmm, inte en dygd kanske, men jag tar det som en komplimang! :D

    SvaraRadera
  12. Ja, din sluga idé att sätta ljugalternativet först - om det nu är sant - är ändå relativt oskyldigt, inte sant! Så ta det som en komplimang!

    SvaraRadera
  13. Jag håller delvis med Niklas. När jag skrev en liknande lista på min blogg placerade jag medvetet det som inte var sant först. Men sen stro jag inte du blir tårögd av Julio Iglesias smörsång

    Jag tror inte att du har varit hos den "riktiga" Elvis "the King" på middag men väl hos någon som heter eller kallas det eller möjligen har en hund eller annat husdjur som heter det

    SvaraRadera
  14. Fast... kanske... "Ju större lögn - desto lättare är det att lura folk att tro att den är sann" var en tes som Hitler tog fasta på.

    Kan det vara fallet med Elvisalternativet?

    Dessutom är din Elvishistoria är - om den är sann - helt fantastisk!

    Det gör ju att jag så innerligt gärna vill tro på den...

    Kanske är du mycket slugare än jag någonsin kunde ana...

    Men, hursomhelst, jag vidhåller mitt tidigare lögnval.

    SvaraRadera
  15. Thérèse: Det finns två alternativ: jag kan vara konsekvent eller inkonsekvent. ;)

    Niklas: Och du tror att jag ska försäga mig... Allt är sant tills motsatsen bevisas. Dessutom brukar man ju säga att tron försätter berg eller hur det nu var...

    SvaraRadera
  16. När meddelar du svaret på gåtan om vilket påstående som är falskt?

    SvaraRadera
  17. Ja herregud. Jag höll på att få hicka när jag pingade på nyligen i söndags ;)

    SvaraRadera
  18. Niklas: Det börjar bli dags, eller? Jag förstår att du är nyfiken på Elvis. Jag vill inte dra ut på det alltför länge, men jag kanske delar upp det lite eftersom varje berättelse har en historia bakom... förutom den falska förstås.

    Christina: Datorer ÄR opålitliga! ;D

    SvaraRadera
  19. Ja, jag är mycket nyfiken!

    Och jag vill gärna höra historierna bakom!!!

    Oj oj oj oj oj oj oj oj - om elvishistorien är sann... Shit...

    SvaraRadera
  20. Fast om elvishistorien är sann... - varför ingick den inte som ett av alternativen FÖRRA gången du hade denna gissningstävling?

    Det talar för att den är falsk - för vem skulle inte annars vilja berätta en sådan historia!!!

    Eller så hade du bara glömt den vid förra gissningstävlingen... Du kanske var spädbarn då du var hos Elvis... och din mamma påminde dig nyligen???

    SvaraRadera
  21. Niklas, menar du på fullt allvar att man skulle kunna glömma bort att man har varit och ätit middag hemma hos Elvis? No way!

    SvaraRadera